4/11/2011

Baru pulang menziarahi pusara sahabat...

Alhamdulillah, rutin berulang (2minggu/3minggu sekali) ke kuala lumpur menjengok isteri yang bertugas disana, diisi dengan menjelajah ke Melaka dan Johor. Pada 3 Mei 2010, seorang sahabat yang karib lagi rapat telah kembali ke rahmatullah, akibat kemalangan jam 5.30 pagi, dari bertemu isteri yang bertugas di sabak bernam untuk ke tempat kerja di Seremban. Usia perkahwinan baru menjcecah 5 bulan, tetapi Allah taala lebih menyayanginya lebih dari isteri tercinta.

3 Mei 2011 ini genap setahun sahabat Mohd Syafiq Masduki pergi bertemu ilahi. Itulah lumrah kehidupan yang hidup pasti mati, tiada yang kekal melainkan Allah Robbulizati. Bermula ke Melaka Bandar bersejarah, menziarahi isteri arwah yang sebelum ini mengajar di Sabar bernam.
Gambar Kereta Arwah Syafik yang Kemalangan di Sabar Bernam, setahun yang lepas. 

Kemudian ke Batu pahat, menziarahi pusara Arwah, kali pertama menziarahi pusara arwah, sebelum ini tidak berkesempatan untuk menziarahi, tetapi sempat melihat jenazah arwah sebelum di semadikan pada 3 mei 2010 yang lalu. Sayu, gerun dan bimbang apabila berada dipusara, sayu melihat sahabat yang pergi dahulu dari diri ini, gerun dan bimbang memikirkan diri ini yang masih kurang persediaan untuk menempuh alam baqa'.

Sempat jugak mencelah ke kilang kerepek borong 10-15 kg, kemudian ke Rengit gi tengok tempat orang jual barang Second hand dari singapore... menarik jugak barang2 yang ada.

Penat drive melebihi 1200km masih belum hilang lagi ni, dari k.terengganu ke kuala lumpur, dari kuala lumpur ke melaka dan johor, kemudian balik semula ke kuala lumpur menghantar isteri tercinta, dan terus pulang ke kuala terengganu..

Alhamdulillah dan terima kasih kepada isteri tersayang, penat memandu jauhpun berbaloi, dapat isteri yang pandai dan rajin mengurut ni, buat suami rasa ceria sokmo... walaupun tengah sarat mengandung, tanggungjawab tetap diutamakan... terima kasih sekali lagi buat isteri tercinta..

1 ulasan:

  1. Al-Fatihah buat arwah sahabat. Moga rohnya tergolong dikalangan org beriman...

    untung la dpt isteri pandai and rajin urut. saya ni urut suami kejap dh penat.huhu

    BalasPadam