2/22/2011

Kaki kencing...

Assalamualaikum... bertemu lagi kita.. ini arnab jantan, umur 8 bulan dah, nak kata manja entah lah, tapi tabiatnyer ialah, suka pancut kencing kat kaki orang... pantang siapa yang hampir dengan bangsal arnab, tak kira siapa, pasti ada yang jadi mangsa. bukan sekali, tapi boleh sampai 5 kali dia sembur air kencing dia, sambil melompat terus menyembur...
 Tengah beristirehat lah tu, dah sembur 2,3 das, duk berguling atas tanah, yang tak tahan tu, lagi kita marah atau kita halau, lagi itu dia buat perangai.


 Siaplah ni, ready nak lompat lah tuuu...
Begitulah perangai arnab seekor ni... suka kencing orang. Pemimpim2 kita pun suka kencing orang jugak, baru-baru ni, kencing kat Tenang, ni tunggu masa nak kencing rakyat kat Kerdau dan Merlimau. Itulah nasib rakyat, asyik kene kencing jer, padahal rakyat nilah tuan, pemimpin yang dipilih tu adalah hamba2 yang kene buat kerja untuk selesakan atau senangkan rakyat. 

Kesimpulan nyer...
Si kaki kencing ini, perlu ditangkap, disembelih , dicucuk2 dengan lidi sate atau di penyek2 dengan sudep burger, sebelum di nikmati dengan puasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan