3/01/2011

Kaki kencing II

Ni kaki kencing no 2. Asalnya dia ok jer, tak adalah nak pancut air kencing dia sesuka suki. Tengah hari semalam, balik jer dari klinik, terus gi ambik gambar arnab2 yang baru lahir, tanpa disedari, srapppp... habis seluar slack, kemeja, selipar, betis kene simbah di air kencing dia. Dah start nak buat nakal lah tu, kalau tak ingat yang dia ni baru kene cucuk 2 minggu lepas, mesti dah diSUPkan dah ni.
 Comot lagi nakal.
 Bila di fikir2 balik, kenapa arnab2 yang dilepas atas tanah, tanpa pasangan hidup(arnab betina) suka pancutkan air kencing ke orang. Ada beberapa kemungkinan, yang pertama, mungkin mereka2 ni bertindak untuk mengawal kawasan dia, dari dicerobohi, pantang arnab jantan lain lalu di kawasan dia, dia akan kejar dengan semangatnya. Yang kedua, mungkin dia stress, tak ada arnab betina yang bersama-sama dengan dia sebagai pasangan hidup. dan yang ketiga, mungkin itu cara dia nak bermanja dengan pengunjung2 di taman arnab kami ini.

Nak jumpa ramai lagi kaki2 kencing kat Malaysia ni, time Pilihan raya kecik, sekarang ni di Merlimau dan Kerdau,  ramailah yang duk menjanjikan macam-macam, terutamanya bab2 kebendaan, apa bila dah menang, janji entah kemana. Batu asas yang dirasmikan, hanya tinggal batu. Rakyat yang jadi mangsa, itulah keadaannya kalau pemimpin suka KENCING rakyat. Berjanji sebelum dapat, sudah dapat, pandangpun tidak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan